Pagina's

donderdag 29 december 2011

Sóley KISStu mig

Van de Sóley producten die ik heb gekocht, begin ik met het kleinste potje: de KISStu mig balsem.

Sóley KISStu mig
15 ml, gekocht bij de Helsemin in Vejle, Denemarken
eigenlijk DKK 169 = €23,-
ik kocht het voor DKK 139 = €18,66
Sinds kort te koop bij Biocosmetica voor €21,50


Eerst dacht ik dat dit alleen maar een lippenbalsem was, maar na het lezen van de gebruiksaanwijzing kwam ik erachter dat het veel breder is: een helende balsem voor waar je maar wil. Een paar lichaamsdelen worden wel genoemd waar het extra goed zou werken: bij een koortslip, droge lippen, wallen onder de ogen en aambeien. Grappig: het schijnt dat aambeienmiddeltjes sowieso vaker worden gebruikt om wallen te verminderen. Maar ergens is het wel logisch: bij allebei wil je dat de huid samentrekt.

Het leuke van Sóley is dat de wikkel die om het doosje zit bij elk product een andere kleur heeft. Deze is lichtroze.


Zelf heb ik de KISStu mig (wat trouwens "kiss me" in het IJslands betekent) alleen nog maar gebruikt als lippenbalsem. Dit is omdat ik van de andere drie genoemde problemen geen last heb, gelukkig! Het feit dat het in een potje zit vind ik niet zo handig, want je moet er met je (vieze) vingers in en als je maar een beetje lange nagels hebt, gaat het meteen onder je nagels zitten. Het is een vrij harde balsem, die zachter wordt bij warmte; als je er met je vinger overheen wrijft wordt het wat vloeibaarder en op je lippen natuurlijk ook. 


En de geur, tja... het nadeel aan producten die geen parfum bevatten en voornamelijk van kruiden zijn gemaakt is dat ze gewoon niet zo lekker ruiken. Nou is dat bij producten die bijvoorbeeld munt bevatten weer geen probleem, want dan overheerst die geur heel erg. Maar KISStu mig heeft helaas geen munt! Het enige wat erin zit is kokosolie, amandelolie, bijenwas, vitamine E, aluin en wilde IJslandse kruiden. Allemaal gecertificeerd biologisch, behalve de kruiden (maar die zijn wild geplukt, dus dat komt op hetzelfde neer). Alleen maar lekkere dingen voor je huid, dat wel, maar omdat lippenbalsem zo vlak onder je neus zit is de geur wel echt een nadeel.


Daar moet ik wel tegenover zetten dat het echt een hele fijne balsem is. Ik gebruik hem vooral voor het slapengaan, want dan heb ik mijn handen net gewassen en kan ik dus zonder zorgen met mijn vingers in het potje. Sommige lippenbalsems zijn helemaal weg als ik 's ochtends wakker word, en dan heb ik alsnog droge lippen, maar met deze zijn mijn lippen 's ochtends nog steeds heel zacht. Het is dan wel ingetrokken natuurlijk, maar is dus kwalitatief zó goed dat het minstens 8 uur blijft hydrateren.

Is KISStu mig zijn geld waard? Het ligt er helemaal aan wat je belangrijk vindt. Het feit dat het uit IJsland moet komen maakt het natuurlijk al duurder. Ook is het veruit de beste lippenbalsem die ik heb en doe je bizar lang met zo'n potje, toch vind ik het veel geld. Misschien is dit een wondermiddel tegen koortslippen, aambeien of wallen, maar aangezien ik het daarvoor niet gebruik, zou ik mijn geld de volgende keer toch ergens anders aan uitgeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten