Pagina's

donderdag 30 juni 2011

Lavera After Sun Gel

Of je nou verbrandt of niet, na een warme zomerse dag is het zowel verstandig als lekker om je huid in te smeren met aftersun. In aftersun zitten eigenlijk altijd verkoelende en vochtinbrengende ingrediënten, en dat is extra lekker als je verbrand bent. Als je het niet bij de hand hebt, is bodylotion naar mijn mening net zo goed. Het gaat erom dat je je huid voedt nadat de zon hem heeft uitgedroogd.

Een merk waarvan ik al wist dat het 100% natuurlijk is, is Weleda. Hun producten zijn allemaal biologisch, ruiken heerlijk en zijn wat mij betreft best betaalbaar (reviews komen eraan). Maar tot mijn grote spijt kwam ik er achter dat Weleda helemaal geen zonnebrand of aftersun producten heeft! Zij verwezen mij toen door naar Lavera, en daar heb ik twee zonnebrandproducten en twee aftersun producten van gekocht. Ik ga ze allemaal behandelen in een artikel, en ik begin met mijn favoriet.

After Sun Gel
€6,95 - 75 ml
Deze gel is heerlijk!


Ik heb de aftersun gel gekocht bij de lokale natuurvoedingswinkel, op de website van Lavera kun je verkooppunten bij jou in de buurt vinden. Er zijn ook webshops die Lavera producten verkopen, maar hier zijn natuurlijk verzendkosten aan verbonden. Ook kan je dan niet even testen of je de geur wel lekker vindt, iets wat ik persoonlijk erg belangrijk vind.




Helaas verbrand ik super snel, en toen ik deze gel had gekocht was ik net verbrand in mijn gezicht. Een goede timing om te testen dus. Mijn huid is vrij gevoelig, dus ik was een beetje bang dat de gel, die niet specifiek voor het gezicht bedoeld is, misschien zou irriteren. Ik heb mijn ogen, die het gevoeligst zijn, er daarom niet mee ingesmeerd, maar die waren ook niet verbrand. =)

En ik was echt blij verrast! Zodra ik de gel op mijn wangen smeerde, voelde het meteen zó lekker verkoelend aan! De aftersun gel ruikt heel fris, een beetje naar verse munt, en het was echt een verademing op mijn verbrande gezicht. Er zitten ook aloë vera en cactus-extracten in, dat klinkt allebei erg verfrissend. ;) Ik had helemaal niet zoveel nodig, het smeerde lekker gemakkelijk uit, en trok ook snel in. Omdat het zo'n klein tubetje is en omdat ik hier zo blij mee was, wilde ik ook de lotion proberen, daarover komt volgende week een artikel!

Groetjes,
Anne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten