Pagina's

donderdag 21 juli 2011

Weleda Amandel Verzachtende Gezichtscrème

Mijn allereerste gezichtscrème ooit was de Amandel Gezichtscrème van Weleda. Mijn moeder kocht hem voor me omdat mijn wangen droog en trekkerig aanvoelden na het douchen, en ik was meteen fan! Ik heb nog meer producten van Weleda, die krijgen allemaal apart een artikel. =) Weleda is wat mij betreft een supermerk wat natuurlijke cosmetica betreft; ze telen het grootste gedeelte van hun ingrediënten zelf biologisch, een aantal lijnen (waaronder Amandel) zijn klimaatneutraal, en een paar producten hebben al het NaTrue, BDIH of EcoCert keurmerk. Over deze keurmerken komen ook nog artikelen!

Maar terug naar de Amandel Verzachtende Gezichtscrème (30 ml). Ik heb verschillende prijzen gezien, hij kost tussen de €11 en €13.






Pasgeleden heeft Weleda de naam en de verpakking een beetje veranderd (eerst heette het gewoon Amandel Gezichtscrème), en er is nu ook een Light versie van de crème. De Amandel lijn is speciaal bedoeld voor de gevoelige huid. Ik gebruik deze crème ondertussen al ruim 4 jaar en ik koop hem steeds weer. Hij is ongeparfumeerd, maar ruikt heel lichtjes naar amandel, ik vind het wel lekker. Wat ik er fijn aan vind, is dat ik daardoor het geurtje wat ik op heb extra goed kan ruiken, omdat er niet ook nog een andere hele sterke geur van mijn dagcrème onder zit. Het is een vrij klein tubetje (30 ml), en het grappige is dat je een beetje zelf kunt bepalen hoe zuinig je er mee doet. Je kan een 'erwtje' gebruiken voor je hele gezicht, maar ook voor bijvoorbeeld alleen eén wang. Het ligt er maar net aan wat je zelf wilt!

De oude verpakking

Ik gebruik de crème niet elke dag, maar eigenlijk vooral als ik het idee heb dat mijn huid wel wat 'hulp' kan gebruiken, bijvoorbeeld bij droge plekjes, als ik verbrand ben (geweest), bij kleine wondjes of puistjes. Dan doe ik 's ochtends een dun laagje op mijn gezicht, zodat het snel intrekt, en 's avonds voor het slapengaan een wat dikker laagje. In het begin smeerde ik 's ochtends mijn gezicht nog wel eens heel dik in, en dan bleef mijn huid de hele dag vettig en plakkerig, daarom doe ik dat nu alleen nog 's avonds zodat mijn huid er lekker de hele nacht over kan doen om het op te nemen. De ochtend erna is mijn huid dan ook altijd superzacht.

Wat ik ook vaak doe, en ik zie nu ineens dat Weleda het ook op de website bij het product heeft gezet (grappig!), is mijn oksels en ermee insmeren na het douchen, als het een beetje prikt. Ze zeggen dat je het ook op je bikinilijn kunt doen, wat natuurlijk wel logisch is als je dat scheert, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

Een echte aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten