Pagina's

maandag 15 augustus 2011

Weleda Amandel Verzachtende Gezichtsolie

Deze gezichtsolie kocht ik voornamelijk om te gebruiken als oogmake-upremover. Ik had nog wel ergens van die in lotion gedrenkte pads van de Etos liggen, maar die werkten niet echt goed en waren ook ruw voor mijn ogen. Meestal gebruikte ik mijn reinigingsmelk (The Body Shop Cucumber Cleansing Milk) om mijn make-up eraf te halen, maar die is eigenlijk niet bedoeld voor oogmake-up en ik moest ook heel erg oppassen dat het niet in mijn ogen kwam, want dat prikte nogal. Maar deze olie is geweldig!

Weleda Amandel Verzachtende Gezichtsolie
€9,92 via deze website
inhoud: 50 ml
NaTrue: 3 sterren





De olie ruikt net zoals de gezichtscrème heel lichtjes naar amandel, maar het is niet storend (tenzij je daar niet van houdt). Je krijgt de olie eruit door het op zijn kop te houden en voorzichtig te 'schudden', maar dan gewoon steeds 1 keer flink naar beneden, zodat er een druppel uitvalt. Als ik veel make-up op heb, met bijvoorbeeld waterproof mascara, doordrenk ik een heel wattenschijfje met de olie en druk ik dat zachtjes tegen mijn oog aan. Dat laat ik tien seconden zitten en dan veeg ik het voorzichtig weg. Doordat de olie even de tijd heeft gehad om in te werken, krijg ik de meeste make-up dan vrij gemakkelijk weg. Ik werk ook met wattenstaafjes en mijn vingers om de make-up weg te halen. Als het zo goed als weg is, laat ik de olie nog even zitten en daarna druppel ik nog wat op mijn vingertoppen om de rest van mijn gezicht en hals ermee in te smeren. Je gezicht gaat er ontzettend van glimmen, maar aangezien ik dit toch alleen 's avonds doe maakt dat niet uit. 's Ochtends is het dan helemaal ingetrokken en is mijn gezicht heerlijk zacht; ik heb dan vaak niet eens meer een dagcrème nodig.

Mocht je trouwens halverwege de dag deze olie gebruiken om make-up weg te halen, kijk dan goed uit dat het niet IN je oog komt. Niet dat je er iets van voelt, het kan verder ook geen kwaad, maar je gaat er een beetje wazig van zien. Als dat 's avonds gebeurt terwijl je je waterlijn schoonmaakt met een wattenstaafje waar een beetje olie op zit, maakt niet uit, want 's ochtends is het dan weg, maar als je nog moet autorijden of lezen ofzo is het nogal lastig. :-)

Deze gezichtsolie is heerlijk verzorgend als je een erg droge huid hebt, in de winter, of gewoon om je huid eens extra te verwennen met een boost aan voedende ingrediënten.

Dit zijn de ingrediënten volgens de Europese lijst van INCI-ingrediënten:

- Prunus Amygdalus Dulcis Oil: dit is de vette olie gewonnen uit de rijpe zaden van de zoete amandel. Het bestaat voornamelijk uit glyceriden van vetzuren en is een verzachtend middel en een huidverzorger.
- Prunus Domestica Kernel Oil:  dit is pruimenpitolie. Het is een huidverzachter en een vochtinbrengend middel.
- Prunus Spinosa Flower Extract: dit is olie-extract (amandelolie) uit Sleedoornbloesems. Het kalmeert de huid en stimuleert de regeneratie, dus het herstel van cellen.

Trouwens, ik had het er niet bijgezet, maar de Weleda Amandel Verzachtende Gezichtscrème heeft ook 3 NaTrue-sterren. Je ziet het op de foto van de zijkant van de verpakking.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten