Pagina's

vrijdag 23 september 2011

Mellisa ooggel

Toen ik afgelopen zomer in Denemarken op vakantie was, zijn we langs een Deense natuurdrogist, Helsemin,  gereden om wat biologische verzorgingsproducten in te slaan. Ik had vantevoren op internet uitgezocht waar ik biologische producten kon vinden die niet in Nederland te krijgen zijn. Ze hebben bijvoorbeeld ook Weleda en Lavera, maar dat kun je hier ook krijgen. Van alles wat ik heb gekocht, en dat is nogal wat, is de eerste die ik bespreek deze prettige ooggel.

Mellisa ooggel
15 ml, gekocht bij de Helsemin in Vejle, Denemarken
eigenlijk DKK 108 = €14,50
ik kocht het voor DKK 99 = €13,29


Mellisa is een Deens cosmeticamerk voor biologische huidverzorging. Ze testen niet op proefdieren en ze dragen ook bij aan het verminderen van hun ecologische voetafdruk door het ondersteunen van biologische landbouw (voor de ingrediënten natuurlijk). Op de website kun je hier meer over lezen (met Google Translate voor degenen die geen Deens kunnen, zoals ik). Helaas hebben ze geen keurmerk om echt te bewijzen dat ze biologisch zijn, en de dame achter de kassa vertelde me dat dat is omdat er water in de producten zit, en dat kun je niet biologisch 'maken'. Daardoor kunnen ze dus niet garanderen dat alle ingrediënten biologisch zijn. Euh... ok? Aangezien ik water ook gewoon drink en mezelf er mee was, vind ik dit een beetje een aparte regel, en besloot om het toch gewoon als helemaal biologisch te beschouwen. Wat wel gecertificeerd is, zijn de meeste ingrediënten, maar dus niet het eindproduct.

De gel komt uit een pompje, wat erg fijn is, want zo verspil je niet zo snel het product, je hebt er namelijk maar een ieniemienie beetje van nodig. Pak niet te veel! Als je teveel gebruikt, zoals ik de eerste keer deed, trekt het maar heel langzaam in. Ik zag eruit alsof ik aan het huilen was, het glom helemaal onder mijn ogen. Ook vind ik een pompflacon fijn omdat het me het meest hygiënisch lijkt. Een oogcrème in een potje waar je steeds met je vingers in gaat, zal toch eerder bederven denk ik.

Als je op de foto klikt, zie je hem groter. Er komt een heel klein beetje gel uit, die groen/blauw is.

De gel voelt lekker fris aan en maakt mijn ogen ook een beetje 'wakker'. Dat is wel lekker 's ochtends vroeg. Ik gebruik het elke ochtend nadat ik mijn gezicht heb schoongemaakt, daarna gebruik ik nog een dagcrème voor de rest van mijn gezicht.

Nu ik het een paar weken echt elke dag gebruik, voelt de huid wat zachter. Als ik make-up op doe gaat het minder in de lijntjes onder de ogen zitten, omdat er minder lijntjes zijn. Het is geen wondermiddel, maar gewoon een fijne ooggel.

Dus, mocht je ooit naar Denemarken gaan en je komt langs een Helsemin, kijk dan even binnen! Mellisa heeft een heleboel andere producten, maar ik heb alleen deze gekocht om te proberen. Als ik zelf nog eens naar Denemarken reis, ga ik hier zeker meer van kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten